Fejlmelding

Hvis der opleves fejl i Liva indberettes disse til Liva kontaktpersonen.

Send gerne screen print af fejlen på følgende vis:

  1. På siden, hvor fejlen opleves, trykkes på den lille møtrik i øverste højre hjørne af browseren og vælg F12-udviklerværktøjer:

fejlmeldingf12

2. Vælg fanen “konsol”:

fejlmeldingkonsol

3. Tryk på knappen, der ikke virker, og tag herefter et screenprint af skærmen, og sæt det ind i en mail.

4. Send nu mailen til Liva kontaktpersonen.

 

Applikationen reagerer ikke

Hver session på Liva applikationen er aktiv i 24 timer. Hvis der opleves problemer med knapper, som er ude af funktion, opdateres skærmbilledet ved at højreklikke på et tomt sted på skærmen og trykke “Opdatér”. Fejl som denne indberettes ligeledes til Liva kontaktpersonen.

 

Prøver mangler i LIVA

Hvis prøver fra MADS mangler i LIVA kan det skyldes 3 ting:

  1. To prøver har samme prøvenummer og samme rang. Dette er ikke tilladt i LIVA, og import af prøver til LIVA vil stoppe. Får at prøverne igen kommer ind i LIVA må de pågældende to prøver identificeres, så de kan få to forskellige prøvenumre.
  2. Prøven er ikke besvaret endnu i MADS. Det kan fx være en prøve, der er sendt til endelig svar, men hvor rekvirenten modtager papirsvar, som endnu ikke er printet fra MADS.
  3. Dyrkningsprøve, som er undersøgt for MRSA, men som ikke har fået et MRSA stempel.

 

Mouse over funktion virker ikke

Det anbefales at anvende Internet Explorer samt en opløsning på 1680 * 1050 – ellers kan mouse over funktionen godt forrykke sig.

Tilbage til indholdsfortegnelse.